maandag 23 augustus 2010

Paradis Paris!

Ik had in een van mijn vorige posts al verteld dat ik naar Parijs zou gaan. Ik ben net weer terug in Nederland en heb onwijs genoten! Het is HET paradijs voor lekker eten, en vooral patisserie!
Van een paar winkeltjes heb ik foto's gemaakt:

Fauchon www.fauchon.com
En heel leuk winkeltje met allerlei heerlijkheden. Macarons, Madeleines, Chocolade, Taartjes en ga zo maar door!


L'Atelier du Chocolat www.atelierduchocolat.fr/
Hier verkopen ze chocolade in alle soorten, maten en vormen. Hartstikke leuk!

La Cure Gourmande www.la-cure-gourmande.fr
Een ouderwets uitziende snoepwinkel. Ik ben hier helaas niet binnen geweest want het was er ontzettend druk. Wel een mooie foto van de winkel.


Cacao et Chocolat www.cacaoetchocolat.com
Deze winkel bevond zich in een ontzettend leuk straatje in Parijs. Naast deze leuke winkel bevonden zich in het straatje ook diverse winkels met ambachtelijke ijs. Echt heel gezellig!

Cupcakes Berko www.cupcakesberko.com
Deze kon ik natuurlijk niet overslaan! Berko is de cupcakery van Parijs. Ik heb er zelf 6 mini cupcakes gekocht en ze waren stuk voor stuk goddelijk. 

V.l.n.r. Blueberries, Spéculos, Citron Méringue,
Stracciatella Mascarpone, Carrot Cake, Mousse au Chocolat.


Daarnaast ben ik ook nog naar MORA geweest: een hele mooie, ouderwetse kookwinkel. Daar heb ik een Wilton Pattern Press Set gekocht. Ook heb ik nog een bezoekje aan de FNAC gebracht en heb ik mijn collectie kookboeken uitgebreid met twee boeken over Macarons. Binnenkort vast een receptje uit een van deze boeken!

4 opmerkingen:

  1. En nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik kijk uit naar je recepten uit je nieuwe boeken.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Parijs is geweldig he! Ik wil ook nog wel eens een keertje naar daar gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat leuk! Die snoepwinkel ziet er echt schattig uit en die cupcakes!!!!! Wow :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh Mirtje wat leukkkk! Goh ik wil ook naar Frankrijk nu ik dit zie. Wat gezellig zeg.

    BeantwoordenVerwijderen