zaterdag 18 september 2010

Red Rose


Het was weer tijd voor taart! Ik heb namelijk mijn patisserie boeken collectie weer uitgebreid met het boek The Essential Guide to Cake Decorating en ik moest dus ook een receptje proberen. Het eerste deel van het boek bestaat uit basisrecepten en vaardigheden. 


Ik heb zelf de Chocolade Cake en de Madeira Cake uitgeprobeerd en beide zijn erg goed gelukt. Dit boek is zeker een aanrader!
Hieronder een foto van de taart met botercrème rozen. Leuk voor een geliefde, zomaar of op Valentijnsdag.


Zoals je misschien wel op de foto kunt zien zitten er allemaal hele kleine puntjes in de witte botercrème. Dat heb ik van een filmpje dat ik tegenkwam op internet. Je smeert je taart in met botercrème en laat dit een kwartiertje in de koeling ietsjes hard worden. Daarna pak je een stukje keukenrol met een leuk patroontje erin en leg je deze op je taart. Daarna wrijf je er met je hand het patroontje in. Je kunt ook kiezen voor een stuk keukenrol zonder patroon. Zo kun je je botercrème mooi strak rond je taart krijgen.
Het filmpje kun je hier bekijken.

2 opmerkingen:

  1. Het is weer prachtig gelukt, mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi! Wat een leuk idee van de keukenrol zeg! :D Dat ga ik ook eens proberen! :D

    BeantwoordenVerwijderen