zaterdag 11 september 2010

Wilton Course 1 Lesson 2



















Ik volg sinds twee weken de Wilton Course 1

De basis van taartdecoratie wordt je tijdens deze cursussen stap voor stap uitgelegd. Tijdens dit eerste deel staat het decoreren met botercrème centraal. Je leert onder andere hoe je een taart bekleed met botercrème, het spuiten van dots, rozen, drop flowers, en nog veel meer.


Aan het begin van de cursus krijg je de "Wilton Course Kit 1" met daarin de verschillende tools die je nodig hebt, zoals diverse spuitmondjes en een flower nail voor het spuiten van de rozen. Hartstikke leuk allemaal! Jammer dat je voor deze cursus uitsluitend mag werken met producten van Wilton. Zo moeten ook hun recepturen voor de botercrème worden aangehouden gedurende de cursus (vast plantaardig vet met héél veel poedersuiker!). Ook is er maar een beperkte vrijheid in het decoreren van je taarten. Aangezien ze alle technieken die je in een les leert willen verwerken in één taart, zijn er bepaalde ontwerpen waaraan je je moet houden.Deze les heb ik een regenboogtaart gemaakt. Hiervoor heb ik de technieken voor de star, zigzag, schrijven met botercrème en dots gebruikt.


 


Nou ben ik erg eigenwijs en heb ik al een aantal technieken uitgeprobeerd die eigenlijk pas in de volgende les behandeld worden, waaronder de roos. Deze wilde ik al heel lang een keer maken, alleen had ik nog geen flower nail! Ook heb ik mijn Wilton Pattern Press Set gebruikt voor de steeltjes van de sweet peas.
Ik kijk uit naar de volgende les. We gaan dan dus aan de slag met de roos en drop flowers. 
Neem een kijkje op de site van Wilton. Ze verkopen hele leuke spullen en er staan ook heel veel spuittechnieken, recepten en ideeën op.

www.wilton.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten