woensdag 1 december 2010

Kings of Pastry

Vorig jaar heb ik deze documentaire gekeken en vond hem zo mooi dat ik hem met jullie wil delen.
De documentaire volgt een aantal 'meesterpatissiers in wording' in hun voorbereiding en tijdens de wedstrijd Meilleurs Ouvriers de France (M.O.F.). Alleen de beste krijgt de blauw wit rood gestreepte boord uitgereikt. Hieronder de trailer.



Het is een zeer zware wedstrijd en de druk is hoog. Toen een van de werken sneuvelde heb ik een traantje weggepinkt. En ik was niet de enige. Ook de strenge mannen van de jury konden zich niet groot houden. 
Hieronder de chefs die worden gevolgd in de documentaire.

Philippe Rigollot
YUMMY! Jacquy Pfeiffer works on a culinary masterpiece in Kings of Pastry
Jacquy Pfeiffer
Regis Lazard
Voor meer informatie over de wedstrijd en de film kun je terecht op de site van Kings of Pastry.
En natuurlijk, niet te vergeten, de link naar de film:


Helaas zit er wel Noorse ondertiteling onder. Het grootste deel wordt er Engels gesproken maar en zijn ook delen in het Frans. Dit maakt de film echter niet minder indrukwekkend! Veel kijkplezier!

2 opmerkingen:

  1. Hi,
    Ik was ook zo onder de indruk van de docu dat ik hem heb aangeschaft. Als je interesse hebt wil ik wel kijken of ik hem voor je kan kopieeren.Weet namelijk niet of hij beveiligt is. Ik hoor het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey! Ja het is inderdaad een indrukwekkende docu. Ik heb hem al drie keer bekeken en elke keer schrik ik weer als het suikerwerk instort!
    Bedankt voor het aanbod, maar ik kan hem ook online kijken :D. Ik wist niet eens dat je hem kon kopen!

    BeantwoordenVerwijderen